Uygunsa sabit olabilir! Bonus ve Karmaşık Savaş Bonusların hesabı çok yakın sonuçlar vermesine rağmen kesin birşey söylemek mümkün değildir. Bir tek duvar bonusları gerçeğe yakın sonuçlar vermektedir.
Defansın Bonusları:
- Duvar: Duvarlar bildiğimiz üzere savunmaya katkıda bulunurlar.
- Saray/Köşk: Saray/Köşk de katkıda bulunurlar fakat Duvar kadar değil.
- Geliştirmeler: Zırh Dökümhanesi'ndeki geliştirmeler savunmaya etkilidir Silah Dökümhanesi'ndekiler ise saldırıya.
- Moral: Defansın karşı tarafın çok güçlü olduğu durumlarda %50 lere kadar varan kazandığı bonus.
Duvar Duvar Bonusu basitçe şöyle hesaplanır:
1.020^X Cermenlerde
1.025^X Galyalılarda
1.030^X Romalılarda
Bir önceki örnekteki durumu inceleyelim çok fazla açıklama yapmaya gerek yok. Örnek olarak Seviye 18 duvarı olsun
bu da Romalı olduğu için;
1.03^18=1.70243
Bu da %70.243 Pretoryanların Duvardan Bonus aldığını gösterir. Şimdi Savunma Puanları ile bu bonusu çarpalım:
150*65*1.70243=16598.6925 Piyadeye savunması.
150*35*1.70243=8937.7575 Süvariye Savunması.
Süvari
Piyade oranları ile çarparak gerçek savunmasını bulalım:
16598.6925*0.19403+8937.7575*0.80597=10424.2087 (Duvar ile birlikte Pretoryanın savunmasını bulduk
Fakat gene de Karşı tarafın askerlerini gücü fazla olduğu için hepsi ölür.)
Klasik Formülü uygulayalım:
100*(10424.2087/16750)^1.5=49.096 (Bu sefer saldıran askerlerin %49.096 sı ölür. Duvar etkisi iyi etkilemiş yani.)
Hemen ölen askerleri hesaplayalım:
150*0.49096=73.644 Yani 74 Adet Toytatın Şimşeği
50*0.49096=24
548 Yani 25 Adet Kılıçlı
Hemen Simülatör:
Saray/Köşk Sarayın bonusu diğer bonuslar gibi bağıl değildir. Direk hesaplanan puan kadar bonus getirir. Yani başlarda önemliyken asker sayısı arttıkça önemini kaybeder. Örneğin Seviye 17 Köşk 578 savunma puanı getirir. Sarayın bonusu şu şekilde hesaplanır:
2*(s^2)
s: Saray/Köşk Seviyesi.
Aynı Örneğimize Saray 19 yapalım:
Getireceği bonus 2*(19^2)=722 puandır.
Sarayı da Sur koruduğu için 722*1.70243=1229.15446
Pretoryanın savunmasına 1229.15446 Saray puanını ekleyelim:
10424.2087+1229.15446=11653.36316 (Yeni Puanımız bu)
Klasik Formülü uygulayalım:
100*(11653.36316/16750)^1.5=58.030 (Bu sefer saldıran askerlerin %58.03 ü ölür.)
Hemen ölen askerleri hesaplayalım:
150*0.5803=87.045 Yani 87 Adet Toytatın Şimşeği
50*0.54284=29.015 Yani 29 Adet Kılıçlı (Durum çok da değişmedi
yani Saray ve Köşk 3-5 askere bedel)
Tekrar Simülatör:
Asker Geliştirmeleri Zırh Dökümhanesi ve Silah Dökümhanesi'nde yapılan geliştirmelerin her kademede %1.5 arttırdığı söylenir. Fakat bu doğru değildir. Tam olarak bilinmese de bir İtalyan travian oyuncusu tarafından bulunan formül neredeyse mükemmel sonuç vermektedir.
Asker Geliştirmesi Formülü:
(A*T+0.015*P)*D/2
A: Sabit bir sayı=0.641627
T: Birim Askerin Harcadığı Tahıl
P: Birim Askerin Saldırı ya da Savunma Puanı
D: Geliştirilen Derece
Hemen bir yanlış ve yaklaşık doğru örnek yapalım;
Çok karmaşık örneğe girmeden basit bir örnekle Basit Savaş durumu inceleyelim.
Önce Yanlış Örneği İnceleyelim: (Her derecede %1.5 artar)
Silah Dökümhanesi Derece 20 olan 200 Mızrakçı
50 Phalanx olan köye normal saldırı düzenlesin. Hiçbir derece yapılandırması olmasaydı iki tarafın da bütün askerleri ölürdü.
Mızrakçının her derecede %1.5 arttığı varsayılan saldırı puanı: (20. Derecede %30 olur)
200*10*1.3=2600
Phalanx ın savunma puanı:
50*40=2000
Bu durumda Saldıran kazanır.
Basit Savaş Formülümüzü uyguluyoruz:
100*(kyp/kzp)^1.5
100*(2000/2600)^1.5=67.466 (Saldıranın askerlerinin %67.466 sı ölür)
Bu durumda 200*0.67466=134.998 yani 135 Mızrakçı ölmesi lazım.
Şimdi ise Yeni Formülümüze göre inceleyelim:
(A*T+0.015*P)*D/2
Bu örnekte T=1
P=10
D=20
(0.641627*1+0.015*10)*20/2=7.91627
Yani Herbir Mızrakçımıza 7.91627 saldırı puanı ekleriz.
Mızrakçının yeni formüldeki saldırı puanı: (20. Derecede %30 olur)
200*(10+7.91627)=3583.254
Phalanx ın savunma puanı:
50*40=2000
Basit Savaş Formülümüzü uyguluyoruz:
100*(kyp/kzp)^1.5
100*(2000/3583.254)^1.5=41.699 (Saldıranın askerlerinin %41.699 u ölür)
Bu durumda 200*0.41699=83.398 yani 83 Mızrakçı ölmesi lazım.
Hemen Simülatör e Bakalım:
Bu durumdan her kademede %1.5 artmaz. Yukarıdaki formüle yakın bir biçimde artış gösterir.
Moral Bonus
Kullanıcılar tarafından belki de en çok sevilen bonustur. Etkileri gözle görülebilir. Moral Bonusunun amacı güçsüz travian oyuncusunu bir nebze de olsa korumaktır. Moral denilen bu bonus sadece savunan tarafa etkir. Eğer 100 nüfuslu bir köyden 200 nüfuslu bir köye saldırı olursa moral bonusu olmaz ve normal bir savaş olur. Fakat 300 nüfuslu bir oyuncu 50 nüfuslu bir oyuncuya saldırı yaparsa ekstra defans bonusu alır.
Ayrıca saldıranın asker sayısının savunanın asker sayısına oranına da bağlıdır. Eğer saldırgan askerler az ise
çok büyük defansif ordunun daha düşük nüfusa sahip olmasına rağmen morali daha düşük olabilir.
Yetkili bir açıklanma olmadığı için moral tam olarak hesaplanmamakla birlikte yaklaşık şu şekilde hesaplanabilir:
AD : (Saldıranın toplam saldırı puanı / Savunanın toplam savunma puanı)
R : (Saldıranın nüfusu / Savunanın nüfusu)
R 7.5 dan büyükse savunana %50 bonus eklenir.
R 1 e eşit ya da küçükse savunana %0 bonus.
R 7.5 ile 1.0 arasında ise savunana eklenen bonus şu şekilde hesaplanır
MB=LN (R) / (4.863- (R/9.0))
Hemen bir örnek yapalım:
Saldıran: 300 Emperyan
Saldıran Köyün Nüfusu: 300
Savunan: 250 Lejyoner
Savunan Köyün Nüfusu: 250
Saldıranın Toplam Saldırı Puanı:
300*70=21000
Savunanın Toplam Savunma Puanı:
250*35=8750
Burada Saldıran taraf çok üstün gözüküyor ve Basit Savaş Formülü nü uygularsak:
100*(kyp/kzp)^1.5
100*(8750/21000)^1.5=26.896 Yani Saldıran taraf askerlerinin sadece %26.896 ünü kaybeder bu da 300*0.26896=80.688 yani 81 askerdir.
Şimdi Moral Bonusu etkisini ekleyelim:
AD=21000/8750=2.4
R=(300/250)=1.2
Burada R 1.0 ile 7.5 arasında olduğu için Moral Bonus formülünü uyguluyoruz:
MB=Ln (1.2)/(4.863-(1.2/9.0))=0.0385485Yani köyümüze %3.85485 Moral bonusu eklenir.
Böylelikle Savunma Puanı şu hale gelir:
250*35*1.0385485=9087.3
Şimdi tekrar Basit Savaş Formülünü Uygulayalım:
100*(kyp/kzp)^1.5
100*(9087.3/21000)^1.5=28.466 Yani Saldıran taraf askerlerinin %28.466 sını kaybeder bu da 300*0.28466=85.398 yani 85 askerdir.
Tekrar Simülatör:
Köyün Baz Defansı Eğer köyde hiç asker yoksa daha önceki puan olayları geçerli değildir. Hiç askeri olmayan bir köye az bir askerle saldırı düzenlediğimizde askerlerden bazılarının öldüğü gözükür. (Örnek: 4 Phalanx yada 1 Emperyan)
Bu konuda hiçbir açıklama olmamasına rağmen tahmini olarak her köyün 50 ya da 80 arası bir baz defansı olduğunu söyleyebiliriz. Bunu da şuradan anlarız geliştirme seviyesi olmayan tek bir emperyan köye saldırdığında ölürken seviye 20 bir Emperyan saldırıda başarılı olmaktadır. Fakat gene de kesin birşey söylenemez. Çünkü 2 Pretoryan yolladığımızda da ölmemektedir
ilginç olanı 2 Pretoryan ın saldırı puanı tek bir Emperyan dan küçüktür.
Buna ek olarak köyün baz defansı bonuslardan da yararlanmaktadır. Örneğin hiç askeri olmayan bir köyde duvar var ise kayıp daha fazla olmaktadır.
Casusların Savaşı Casusta şu dört kural geçerlidir.
- Sadece casuslar hesaba katılır. Diğer askeri üniteler sayılmaz.
- Köydeki casuslardan hiçbirisi ölmez. Sadece casus yollayan oyuncunun casusları ölür.
- Eğer saldıranın bütün casusları ölürse rapor alamaz.
- Saldıranın casus gücü 35 savunanınki 20 olarak düşünülür.
Örnek olarak
bir köye 100 casus gönderelim
o köyün de 14 tane kendi 6 tane de destek casusu olsun. Toplamda 100 e karşı 20. Saldıranın 100·35 = 3500 puan gücünde casus saldırısı gücü olur.
Savunanın 20*20 = 400 puan gücünde casus savunma gücü olur.
Burada bildiğimiz üzere sadece saldıranın kaybı olur. Onu da basit saldırı hesaplama formülü ile hesaplarız.
100*(400/3500)^1.5=3.86
100 casustan ölen casus 3.86 adet yani 4 adettir. Böylelikle saldıran kişi rapor alır fakat 4 casusu ölür.
Şimdi de 100 casus yolladığımızı düşünelim bu sefer de köyde toplamda 200 casus olsun.
Saldıranın 100*35 = 3500 puan gücünde casus saldırısı gücü olur.
Savunanın 200*20 = 4000 puan gücünde casus savunma gücü olur.
Buradan da savunanın üstünlüğünü rakamlarla görebiliriz. Saldıranın ne casusu döner ne de raporu. Savunanın ise casuslarına hiçbirşey olmaz.
Tabi Casus saldırılarında da bonusların etkisi vardır.