Ben10TR
Ben10TR
Ben10TR
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Türkiye'nin İlk ve Tek Sanal Ben10 Platformu
 
PortalAnasayfaLatest imagesGiriş yapKayıt Ol
Ben 10: Ultimate Alien Amerika'da Başladı. Youtube ve diğer paylaşım platformlarından izleyebilirsiniz!!! Yorumlarınızı bekliyoruz...

 

 Travian'daki Savaş Hesaplamaları

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
GünceLLeme
Yönetici
 Yönetici
GünceLLeme


Mesaj Sayısı : 197
Yaş : 29
Nerden : ۞NaziLLi۞
Rep : 7
Kayıt tarihi : 07/09/09

Kişi Sayfası
Uyarı Uyarı: 0
Sağlık Sağlık:
Travian'daki Savaş Hesaplamaları Left_bar_bleue10/10Travian'daki Savaş Hesaplamaları Empty_bar_bleue  (10/10)

Travian'daki Savaş Hesaplamaları Empty
MesajKonu: Travian'daki Savaş Hesaplamaları   Travian'daki Savaş Hesaplamaları Icon1Çarş. Eyl. 09, 2009 11:30 pm

Travian'daki Savaş Hesaplamaları Travian'da Savaş

Er ya da geç her travian oyuncusu savaşla yüzyüze gelir. Hatta bazı oyuncular ekonomilerini savaş üzerine kurarlar. Travian'da iki tip savaş vardır: Saldırı ve Yağma. Saldırı (ya da Normal Saldırı) durumda iki taraf ölümüne savaşırlarTravian'daki Savaş Hesaplamaları Smiliv iki taraftan birinin tüm askerleri ölene kadar devam eder. Saldıran taraf kazanırsa kalan askerleri ile ganimetleri alır. Yağma Saldırısında ise kısmen savaş olur ve saldıran kişinin hayatta kalan askerleri taşıma kapasiteleri oranınca ganimet toplarlar. Her askerin ganimet kapasitesi farklıdır. Örneğin Equites ImperatorisTravian'daki Savaş Hesaplamaları Smiliv Emperyan'dan daha fazla taşıma kapasitesine sahiptir.
Saldırı ve Savunma Puanları


Travian'da her askerin saldırı ve savunma puanı bulunmaktadır. Askerin saldırı puanı karşı tarafa vereceği zarar puan olduğu gibi savunma puanı karşı taraftan alacağı saldırıya karşı göstereceği dirençtir. Her askerin süvari ve piyade savunma puanı vardırTravian'daki Savaş Hesaplamaları Smiliv sebebi ise saldıran askerin süvari ya da piyade saldırı düzenlemesidir.

Örnek olarak heduan süvari savunmasında çok etkiliyken druyid ise piyade savunmasında çok etkilidir. Ayrıca Toytatın Şimşeği saldırı olarak çok etkiliyken savunma olarak gayet başarısızdır. Bu çerçevede saldırı askerlerini savunma askerleri olmadan bırakmak mantıklı bir hareket değildir.

İşler Nasıl Yürür


Travian tarafından açıklanan tablolar dışında travian da savaş hesapları açıklanmamıştır. Fakat Travian Plus kullanıcıları askeri üste bulunan ve tam anlamıyla çalışan bir simülatör e sahiptirler. Plus kullanıcısı olmayanlar Plus da bulunan ek özelliklerden yararlanamazlar. (duvar etkisiTravian'daki Savaş Hesaplamaları Smiliv moral bonus gibi)

Basit Savaş


Basit Savaş adından da anlaşılacağı gibi sadece askerlerin saldırı puanları ve savunma puanları (moral bonusTravian'daki Savaş Hesaplamaları Smiliv duvar ya da saray etkisi olmadan) düşünülen savaştır.
Öncelikle her askerin saldırı puanı asker sayısı ile çarpılıp çıkan rakamlar toplanır.
Örnek olarak 100 Balta Sallayan ve 200 Tokmak Sallayan askerimiz olsun. Balta Sallayan'ın 60 ve Tokmak Sallayan'ın 40 saldırı puanını hesaba katıyoruz ve aşağıdaki işlemi yaparız:
100*60aaaa0*40=14000


Diyelim ki savunan tarafta 300 Phalanx olsun. Karşısında sadece piyade asker olduğu için Phalanx'ın piyade savunma puanına bakıyoruzTravian'daki Savaş Hesaplamaları Smiliv o da 40. Aynı işlemi savunma için de yapıyoruz:
300*40=12000
Normal Saldırı olarak düşünelimTravian'daki Savaş Hesaplamaları Smiliv ki normal saldırı da her iki taraftan birinin bütün askerleri ölecektir. Burada puana bakarsak saldıranın puanı daha fazla olduğu için savunanın askerlerinin öleceğini görüyoruz.
Kazananın kayıplarını hesaplamak için aşağıdaki formülü kullanırız.

100·(kyp/kzp)^1.5

kyp: Kaybedenin puanı
kzp: Kazananın puanı
^: Üssü işareti (Belki Bilmeyen vardır)
Hesaplarsak: 100*(12000/14000)^1.5=100*0.79356=79.356
Buradan saldıranın askerlerinin %79.356 sını kaybettiğini düşünüyoruz. 100 Balta Sallayan ve 200 Tokmak sallayanın %79.356 sı ölür. Yani 100*0.79356=79.356 yuvarlarsak 79 Balta SallayanTravian'daki Savaş Hesaplamaları Smiliv 200*0.79356=158.712 yuvarlarsak 159 Tokmak Sallayan ölür. Hemen simülatör de deneme yapalım:
Travian'daki Savaş Hesaplamaları Hesap_kitap001



Yağmada ise kazananın asker kaybı şu şekilde hesaplanır:
100·*x/(100+x)

x: Normal saldırıda hesapladığımız değer. 100·(kyp/kzp)^1.5
Buradan çıkan sonuç kazananın asker kaybını kaybedenin ise bu değeri ise 100 den çıkarırsak kaybedenin asker kaybını buluruz.
Kazanan ve kaybeden tarafın asker kaybını hesaplayalım:
Kazanan taraf: 100*79.356/(100+79.356)=7935.6/179.356=44.245
Kaybeden taraf: 100-44.245=55.755
Buradan kazanan taraf askerlerinin %44.245 iniTravian'daki Savaş Hesaplamaları Smiliv kaybeden taraf da askerlerinin %55.755 ini kaybeder.
Sayı olarak verirsekTravian'daki Savaş Hesaplamaları Smiliv Kazanan taraf 100*0.44245=44.2.45 yani 44 Balta SallayanTravian'daki Savaş Hesaplamaları Smiliv 200*0.44245=88.49 yani 88 Tokmak Sallayan; kaybeden taraf ise 300*0.55755=167.265 yani 167 Phalanx kaybeder.
Simulator sonuçlaına bakalım:
Travian'daki Savaş Hesaplamaları Hesap_kitap002
1 Tokmak Sallayan hatası yaptık. Hatanın sebebi ise yüzdeleri ve sayıları yuvarlamamızdı.

Cesaret Bonusu

Eğer saldıran kişinin askeri çok fazla ise formül şu şekilde hesaplanır. Durumu eşitlemek için böyle bir yola başvurulmuş olabilir.
100·(kyp/kzp)^X
Buradaki X asker sayılarına göre değişir. Saldıranın asker sayısı arttıkça kyp/kzp oranı 1 in altında olduğu için X sayısı azalır ve kazananın kaybı artar. X şu şekilde hesaplanır:

X=1.5-0.08*log10(N/1000)

log10: 10 tabanında logaritma
N: Asker Sayıları toplamı.
Örnek: 1000 Phalanx bulunan köye 2000 Emperyan saldırıda bulunursa; N=2000+1000=3000
Böylelikle X=1.5-0.08*log(3000/1000)=1.462 çıkar ki o zaman formülümüz;
100*(kyp/kzp)^1.462 ye dönüşür.

Savaşa giren askerler orduların büyüklüklerinden dolayı büyük Cesaret göstermiş olurlar ki buna Cesaret Bonusu denir.
Basit Olmayan Savaş

Buraya kadar tek tip askerle saldırı düzenledik o da piyadelerin savaşıydı. Peki piyade ve süvari karışık ne olur? Bunu örnek ile incelersek daha iyi olur.

Örnek olarak 150 Toytatın Şimşeği ve 50 Kılıçlı ile bir köye Normal saldırı düzenleyelim. Köyde ise 150 Pretoryan olsun. Saldıranın puanı basit şekilde hesaplanır. 150 Toytatın herbiri 90 vuruş gücündedirTravian'daki Savaş Hesaplamaları Smiliv 50 Kılıçlı ise herbiri 65 vuruş gücündedir. Saldıranın puanı şu şekilde hesaplanır:
150*90+50*65=16750

Buradan sonrasında saldırıların piyade ve süvari oranlarını hesaplayacağız. O da şu şekilde:
(150*90)/16750=0.80597 (Yani Saldırının %80.597 si süvari saldırısıdır)
(50*65)/16750=0.19403 (Saldırının %19.403 ü ise piyade saldırısıdır)
Şimdi savunan tarafı inceleyelimTravian'daki Savaş Hesaplamaları Smiliv 150 Pretoryan. Pretoryanın süvariye savunması 35Travian'daki Savaş Hesaplamaları Smiliv piyadeye savunması ise 65 dir.
Tamamı süvari saldırısı ve tamamı piyade saldırı olacak şekilde Pretoryan ın savunmasını hesaplayalım:
Tamamı piyade olsa;
150*65=9750
Tamamı süvari olsa;
150*35=5250
Zaten bir önceki bölümde saldırının süvari ve piyade oranlarını hesaplamıştık. %80.597 süvariTravian'daki Savaş Hesaplamaları Smiliv %19.403 piyade.
Şimdi ise Pretoryanın bu karmaşık saldırıya cevabını hesaplayalım:
9750*0.19403+5250*0.80597=6123.135
EvetTravian'daki Savaş Hesaplamaları Smiliv Pretoryanın bu saldırıya cevabı 6123.135 puandır. Saldırının puanı ise 16750 olduğunu hatırlıyoruz. Bu durumda Pretoryanlarımızın hepsi ölür.
Basit Savaş Formülümüzü tekrar ele alalım:
100*(kyp/kzp)^1.5
100*(6123.135/16750)^1.5=22.102 (Yani Saldıran askerlerinin %22.102 sini kaybederTravian'daki Savaş Hesaplamaları Smiliv Savunan ise hepsini kaybeder.)
Hızlıca kaybedilen askerleri hesaplayalım:
150*0.22102=33.153 Yani 33 Adet Toytatın Şimşeği
50*0.22102=11.051 Yani 11 Adet Kılıçlı
Simülatör'de yerine koyuyoruz:
Travian'daki Savaş Hesaplamaları Hesap_kitap003
Sayılar küçük olduğu için hata yapmadık. Unutmayın ki Cesaret Bonusu sonuçları saptırabilir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
GünceLLeme
Yönetici
 Yönetici
GünceLLeme


Mesaj Sayısı : 197
Yaş : 29
Nerden : ۞NaziLLi۞
Rep : 7
Kayıt tarihi : 07/09/09

Kişi Sayfası
Uyarı Uyarı: 0
Sağlık Sağlık:
Travian'daki Savaş Hesaplamaları Left_bar_bleue10/10Travian'daki Savaş Hesaplamaları Empty_bar_bleue  (10/10)

Travian'daki Savaş Hesaplamaları Empty
MesajKonu: Geri: Travian'daki Savaş Hesaplamaları   Travian'daki Savaş Hesaplamaları Icon1Çarş. Eyl. 09, 2009 11:31 pm

Uygunsa sabit olabilir!
Bonus ve Karmaşık Savaş

Bonusların hesabı çok yakın sonuçlar vermesine rağmen kesin birşey söylemek mümkün değildir. Bir tek duvar bonusları gerçeğe yakın sonuçlar vermektedir.
Defansın Bonusları:

  • Duvar: Duvarlar bildiğimiz üzere savunmaya katkıda bulunurlar.
  • Saray/Köşk: Saray/Köşk de katkıda bulunurlar fakat Duvar kadar değil.
  • Geliştirmeler: Zırh Dökümhanesi'ndeki geliştirmeler savunmaya etkilidirTravian'daki Savaş Hesaplamaları Smiliv Silah Dökümhanesi'ndekiler ise saldırıya.
  • Moral: Defansın karşı tarafın çok güçlü olduğu durumlarda %50 lere kadar varan kazandığı bonus.
Duvar

Duvar Bonusu basitçe şöyle hesaplanır:
1.020^X Cermenlerde
1.025^X Galyalılarda
1.030^X Romalılarda
Bir önceki örnekteki durumu inceleyelim çok fazla açıklama yapmaya gerek yok. Örnek olarak Seviye 18 duvarı olsunTravian'daki Savaş Hesaplamaları Smiliv bu da Romalı olduğu için;
1.03^18=1.70243Travian'daki Savaş Hesaplamaları Smiliv Bu da %70.243 Pretoryanların Duvardan Bonus aldığını gösterir. Şimdi Savunma Puanları ile bu bonusu çarpalım:
150*65*1.70243=16598.6925 Piyadeye savunması.
150*35*1.70243=8937.7575 Süvariye Savunması.
SüvariTravian'daki Savaş Hesaplamaları Smiliv Piyade oranları ile çarparak gerçek savunmasını bulalım:
16598.6925*0.19403+8937.7575*0.80597=10424.2087 (Duvar ile birlikte Pretoryanın savunmasını buldukTravian'daki Savaş Hesaplamaları Smiliv Fakat gene de Karşı tarafın askerlerini gücü fazla olduğu için hepsi ölür.)
Klasik Formülü uygulayalım:
100*(10424.2087/16750)^1.5=49.096 (Bu sefer saldıran askerlerin %49.096 sı ölür. Duvar etkisi iyi etkilemiş yani.)
Hemen ölen askerleri hesaplayalım:
150*0.49096=73.644 Yani 74 Adet Toytatın Şimşeği
50*0.49096=24Travian'daki Savaş Hesaplamaları Smiliv548 Yani 25 Adet Kılıçlı
Hemen Simülatör:
Travian'daki Savaş Hesaplamaları Hesap_kitap004
Saray/Köşk

Sarayın bonusu diğer bonuslar gibi bağıl değildir. Direk hesaplanan puan kadar bonus getirir. Yani başlarda önemliyken asker sayısı arttıkça önemini kaybeder. Örneğin Seviye 17 Köşk 578 savunma puanı getirir. Sarayın bonusu şu şekilde hesaplanır:
2*(s^2)
s: Saray/Köşk Seviyesi.

Aynı Örneğimize Saray 19 yapalım:
Getireceği bonus 2*(19^2)=722 puandır.
Sarayı da Sur koruduğu için 722*1.70243=1229.15446
Pretoryanın savunmasına 1229.15446 Saray puanını ekleyelim:
10424.2087+1229.15446=11653.36316 (Yeni Puanımız bu)
Klasik Formülü uygulayalım:
100*(11653.36316/16750)^1.5=58.030 (Bu sefer saldıran askerlerin %58.03 ü ölür.)
Hemen ölen askerleri hesaplayalım:
150*0.5803=87.045 Yani 87 Adet Toytatın Şimşeği
50*0.54284=29.015 Yani 29 Adet Kılıçlı (Durum çok da değişmediTravian'daki Savaş Hesaplamaları Smiliv yani Saray ve Köşk 3-5 askere bedel)
Tekrar Simülatör:
Travian'daki Savaş Hesaplamaları Hesap_kitap005
Asker Geliştirmeleri

Zırh Dökümhanesi ve Silah Dökümhanesi'nde yapılan geliştirmelerin her kademede %1.5 arttırdığı söylenir. Fakat bu doğru değildir. Tam olarak bilinmese de bir İtalyan travian oyuncusu tarafından bulunan formül neredeyse mükemmel sonuç vermektedir.
Asker Geliştirmesi Formülü:
(A*T+0.015*P)*D/2
A: Sabit bir sayı=0.641627
T: Birim Askerin Harcadığı Tahıl
P: Birim Askerin Saldırı ya da Savunma Puanı
D: Geliştirilen Derece

Hemen bir yanlış ve yaklaşık doğru örnek yapalım;
Çok karmaşık örneğe girmeden basit bir örnekle Basit Savaş durumu inceleyelim.
Önce Yanlış Örneği İnceleyelim: (Her derecede %1.5 artar)
Silah Dökümhanesi Derece 20 olan 200 MızrakçıTravian'daki Savaş Hesaplamaları Smiliv 50 Phalanx olan köye normal saldırı düzenlesin. Hiçbir derece yapılandırması olmasaydı iki tarafın da bütün askerleri ölürdü.
Mızrakçının her derecede %1.5 arttığı varsayılan saldırı puanı: (20. Derecede %30 olur)
200*10*1.3=2600
Phalanx ın savunma puanı:
50*40=2000
Bu durumda Saldıran kazanır.
Basit Savaş Formülümüzü uyguluyoruz:
100*(kyp/kzp)^1.5
100*(2000/2600)^1.5=67.466 (Saldıranın askerlerinin %67.466 sı ölür)
Bu durumda 200*0.67466=134.998 yani 135 Mızrakçı ölmesi lazım.

Şimdi ise Yeni Formülümüze göre inceleyelim:
(A*T+0.015*P)*D/2
Bu örnekte T=1Travian'daki Savaş Hesaplamaları Smiliv P=10Travian'daki Savaş Hesaplamaları Smiliv D=20
(0.641627*1+0.015*10)*20/2=7.91627
Yani Herbir Mızrakçımıza 7.91627 saldırı puanı ekleriz.
Mızrakçının yeni formüldeki saldırı puanı: (20. Derecede %30 olur)
200*(10+7.91627)=3583.254
Phalanx ın savunma puanı:
50*40=2000
Basit Savaş Formülümüzü uyguluyoruz:
100*(kyp/kzp)^1.5
100*(2000/3583.254)^1.5=41.699 (Saldıranın askerlerinin %41.699 u ölür)
Bu durumda 200*0.41699=83.398 yani 83 Mızrakçı ölmesi lazım.

Hemen Simülatör e Bakalım:
Travian'daki Savaş Hesaplamaları Hesap_kitap006
Bu durumdan her kademede %1.5 artmaz. Yukarıdaki formüle yakın bir biçimde artış gösterir.

Moral Bonus


Kullanıcılar tarafından belki de en çok sevilen bonustur. Etkileri gözle görülebilir. Moral Bonusunun amacı güçsüz travian oyuncusunu bir nebze de olsa korumaktır. Moral denilen bu bonus sadece savunan tarafa etkir. Eğer 100 nüfuslu bir köyden 200 nüfuslu bir köye saldırı olursa moral bonusu olmaz ve normal bir savaş olur. Fakat 300 nüfuslu bir oyuncu 50 nüfuslu bir oyuncuya saldırı yaparsa ekstra defans bonusu alır.
Ayrıca saldıranın asker sayısının savunanın asker sayısına oranına da bağlıdır. Eğer saldırgan askerler az iseTravian'daki Savaş Hesaplamaları Smiliv çok büyük defansif ordunun daha düşük nüfusa sahip olmasına rağmen morali daha düşük olabilir.
Yetkili bir açıklanma olmadığı için moral tam olarak hesaplanmamakla birlikte yaklaşık şu şekilde hesaplanabilir:
AD : (Saldıranın toplam saldırı puanı / Savunanın toplam savunma puanı)
R : (Saldıranın nüfusu / Savunanın nüfusu)

R 7.5 dan büyükse savunana %50 bonus eklenir.
R 1 e eşit ya da küçükse savunana %0 bonus.
R 7.5 ile 1.0 arasında ise savunana eklenen bonus şu şekilde hesaplanırTravian'daki Savaş Hesaplamaları Smiliv
MB=LN (R) / (4.863- (R/9.0))
Hemen bir örnek yapalım:
Saldıran: 300 EmperyanTravian'daki Savaş Hesaplamaları Smiliv Saldıran Köyün Nüfusu: 300
Savunan: 250 LejyonerTravian'daki Savaş Hesaplamaları Smiliv Savunan Köyün Nüfusu: 250

Saldıranın Toplam Saldırı Puanı:
300*70=21000
Savunanın Toplam Savunma Puanı:
250*35=8750

Burada Saldıran taraf çok üstün gözüküyor ve Basit Savaş Formülü nü uygularsak:
100*(kyp/kzp)^1.5
100*(8750/21000)^1.5=26.896 Yani Saldıran taraf askerlerinin sadece %26.896 ünü kaybeder bu da 300*0.26896=80.688 yani 81 askerdir.

Şimdi Moral Bonusu etkisini ekleyelim:
AD=21000/8750=2.4
R=(300/250)=1.2
Burada R 1.0 ile 7.5 arasında olduğu için Moral Bonus formülünü uyguluyoruz:
MB=Ln (1.2)/(4.863-(1.2/9.0))=0.0385485Yani köyümüze %3.85485 Moral bonusu eklenir.
Böylelikle Savunma Puanı şu hale gelir:
250*35*1.0385485=9087.3
Şimdi tekrar Basit Savaş Formülünü Uygulayalım:
100*(kyp/kzp)^1.5
100*(9087.3/21000)^1.5=28.466 Yani Saldıran taraf askerlerinin %28.466 sını kaybeder bu da 300*0.28466=85.398 yani 85 askerdir.
Tekrar Simülatör:
Travian'daki Savaş Hesaplamaları Hesap_kitap007
Köyün Baz Defansı

Eğer köyde hiç asker yoksa daha önceki puan olayları geçerli değildir. Hiç askeri olmayan bir köye az bir askerle saldırı düzenlediğimizde askerlerden bazılarının öldüğü gözükür. (Örnek: 4 Phalanx yada 1 Emperyan)
Bu konuda hiçbir açıklama olmamasına rağmen tahmini olarak her köyün 50 ya da 80 arası bir baz defansı olduğunu söyleyebiliriz. Bunu da şuradan anlarız geliştirme seviyesi olmayan tek bir emperyan köye saldırdığında ölürken seviye 20 bir Emperyan saldırıda başarılı olmaktadır. Fakat gene de kesin birşey söylenemez. Çünkü 2 Pretoryan yolladığımızda da ölmemektedirTravian'daki Savaş Hesaplamaları Smiliv ilginç olanı 2 Pretoryan ın saldırı puanı tek bir Emperyan dan küçüktür.
Buna ek olarak köyün baz defansı bonuslardan da yararlanmaktadır. Örneğin hiç askeri olmayan bir köyde duvar var ise kayıp daha fazla olmaktadır.

Casusların Savaşı

Casusta şu dört kural geçerlidir.

  • Sadece casuslar hesaba katılır. Diğer askeri üniteler sayılmaz.
  • Köydeki casuslardan hiçbirisi ölmez. Sadece casus yollayan oyuncunun casusları ölür.
  • Eğer saldıranın bütün casusları ölürseTravian'daki Savaş Hesaplamaları Smiliv rapor alamaz.
  • Saldıranın casus gücü 35Travian'daki Savaş Hesaplamaları Smiliv savunanınki 20 olarak düşünülür.
Örnek olarakTravian'daki Savaş Hesaplamaları Smiliv bir köye 100 casus gönderelimTravian'daki Savaş Hesaplamaları Smiliv o köyün de 14 tane kendi 6 tane de destek casusu olsun. Toplamda 100 e karşı 20. Saldıranın 100·35 = 3500 puan gücünde casus saldırısı gücü olur.
Savunanın 20*20 = 400 puan gücünde casus savunma gücü olur.
Burada bildiğimiz üzere sadece saldıranın kaybı olur. Onu da basit saldırı hesaplama formülü ile hesaplarız.
100*(400/3500)^1.5=3.86
100 casustan ölen casus 3.86 adet yani 4 adettir. Böylelikle saldıran kişi rapor alır fakat 4 casusu ölür.
Şimdi de 100 casus yolladığımızı düşünelim bu sefer de köyde toplamda 200 casus olsun.
Saldıranın 100*35 = 3500 puan gücünde casus saldırısı gücü olur.
Savunanın 200*20 = 4000 puan gücünde casus savunma gücü olur.
Buradan da savunanın üstünlüğünü rakamlarla görebiliriz. Saldıranın ne casusu döner ne de raporu. Savunanın ise casuslarına hiçbirşey olmaz.
Tabi Casus saldırılarında da bonusların etkisi vardır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Travian'daki Savaş Hesaplamaları
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Ben10TR :: Konu Dışı :: Oyunlar :: Travian-
Buraya geçin: